כיצד משפיעות בובות על חיי הילדים؟

כיצד משפיעות בובות על חיי הילדים؟

כיצד משפיעות בובות על חיי הילדים؟

כיצד משפיעות בובות על חיי הילדים?

במשך דורות רבים, בובות ובובות היו צעצוע חיוני לכל הילדים, אין קופסת צעצועים ללא בובה, בין אם עשויה בד או פלסטיק, עד לבובות מדברות.

הילד מתמודד עם בובות אלו כילד צעיר יותר עם אותם צרכים, מאכיל אותה, משקה אותה ומחליף את בגדיה, כך שהבובה הופכת מצעצוע בלבד לרעיון שמשתרש במוחו של הילד לגבי אחריותו העתידית.

עם הופעת המשחקים האלקטרוניים והעדפתם על ידי ילדי העידן הדיגיטלי, בובות נעדרו מקופסאות הצעצועים, וצעצועים מכניים הפכו לחביבים על ההורים לעודד את ילדיהם לפתח כישורים מדעיים ומתמטיים, אבל מה לגבי התנהגות? מה לגבי היתרונות של משחק עם בובות؟

עם הופעת המשחקים האלקטרוניים והעדפתם, בובות נעדרו מקופסאות הצעצועים

מאמר שפורסם ב-American Toy Guide מצביע על כך שמשחק עם בובות נותן לילדים דמיון שונה לגבי החיים והחלפת תפקידים, והתרחישים שילדים מדמיינים בזמן שהם משחקים בבובות מספקים להם את האפשרות להציג את עצמם כמטפלים, רופאים או מורים. ובאמצעותם הם יכולים לפתח אמפתיה ויכולות תקשורת.ויכולות פתרון בעיות.

משחק בבובות מספק גם סימולציה של החיים האמיתיים, כך שבנות יכולות לקחת על עצמן את תפקיד האימהות שלהן בחיים האמיתיים.

חלק מיצרני הבובות מציעים אביזרים נוספים כמו בגדים, כלי בישול וקוסמטיקה, אביזרים אלו מאפשרים לבנות לעצב אופנה לבובה, או לטפל בשיער שלה, בנוסף למשימות ניקיון וכתיבת יומנים. חיים דומים לשלהם, אבל בניגוד למציאות, הם שולטים בפעולה ולא בתגובה, מה שהופך את הבובות האלה למלא תפקיד גדול יותר מסתם להיות צעצוע, זה נותן להן את היכולת לגלות את עצמן כילדים, ולהסתכל בזווית חדשה בעולמם ובחוויותיהם.

משחק בבובות מפעיל אזורים במוח הקשורים לעיבוד מידע חברתי ואמפתיה

בובה או משחק אלקטרוני؟

מחקר שנערך על ידי מדעני מוח מאוניברסיטת קרדיף בבריטניה גילה שמשחק עם בובות מפעיל אזורים במוח הקשורים לעיבוד מידע חברתי ואמפתיה, ומאפשר לילדים להשתמש במיומנויות אלו גם כשהם משחקים לבד.

המחקר הראה שילדים ששיחקו עם בובות הראו את אותן רמות של הפעלה של מיומנויות תקשורת, כפי שקורה כשמשחקים עם אחרים, בעוד שחשיפת אותם ילדים למשחקים במחשב לוח העניקה להם תגובה נמוכה יותר למיומנויות חברתיות, גם אם משחקי טאבלט כללו אחוז גדול יותר של יצירתיות והתלהבות.

ד"ר שרה עבד אל חמיד, יועצת ומורה לפסיכיאטריה בבתי החולים האוניברסיטאיים בעין שמס, אומרת כי בובות מסורתיות ובובות מעוצבות המדמות חלק מהמקצועות הקשורים למנטליות של ילדים, כמו הרופא, המורה או ההורים, "מציעות טיפול יעיל. לרוב בעיות הילדות, כמו מתח ופחדים הקשורים להתרחקות מהאם לאחר שלב." "גמילה".

היא אמרה: "בובות הן אלטרנטיבה חזקה לילד היחיד שאין לו אחים או חברים בסביבתו." הן נותנות לו חיים משותפים עם דמויות שקיימות בפועל ואינן מדמיינות. הילד מתייחס לבובה כאדם, ו נותן לזה שם ופרטים הקשורים לחיי היומיום שלו".

בנוגע לחששות של הורים מהיצמדות הילד לבובה, מסבירה ד"ר שרה עבד אל חמיד, "יש הורים שאולי חוששים מההיקשרות הזו, אבל להיפך, הקישור של הבובות האלה סביב הילד ושיתוף היומנים שלו נותן לו חיים אמיתיים שהם הרבה. יותר טוב מאשר צפייה בסרטוני סרטים מצוירים או קטעי קומיקס ביוטיוב."

ילדים המשחקים עם בובות מציגים את אותן רמות של הפעלה של מיומנויות תקשורת כמו כאשר משחקים עם אחרים

כללים לבחירת הבובה המתאימה לילדכם

מדריך הצעצועים האמריקאי קובע מספר כללים לבחירת הבובה המתאימה לילדים בהתאם לגילם ולתחומי העניין שלהם, על ההורים לקבוע את האפשרות המתאימה בהתאם להעדפות ילדם: האם הוא מעדיף לשחק לבד או להשתתף, האם הוא מעדיף תנועה או משחק סטטי , בין אם הוא אוהב מוזיקה וצלילים שונים, ובין אם הוא מעדיף לנגן בלי קולות רמים, והאם הוא מעדיף צעצועים של בעלי חיים ודמויות ג'ונגל, או שהוא מעדיף בובות אנושיות למקצועות שונים؟

ד"ר שרה עבד אל חמיד הסבירה, "כל הבובות הן אהובות בילדות, ולכל אחת מהן יש צד מיוחד, והיא מסוגלת למשוך את תשומת ליבו של הילד לפי סוגו וגילו, אך אחד הכללים החשובים ביותר לבחירת בובה הוא שהיא לא תהיה ארוכה יותר מהזרוע של הילד, כשמודדים מהמרפק ועד קצות האצבעות." "כדי שיהיה לו קל יותר לחבק אותה."

היא הוסיפה: "הבובות האיכותיות ביותר, לא כולל אלה המשמשות לאימון השימוש בשירותים, הן אלה שאינן פועלות."

. מספיק שהילד יוכל לחבק את זה, לדבר איתו ולהתאים את זה לדרך הוא רוצה. אין צורך שאביא לילד שלי בן שנתיים בובה מדברת." 4 שפות, או אומר לו משימות שהוא חייב לבצע, זה לא מורה, ואין זמן מוקצה לשיעור , זה רק משחק."

לדברי היועצת הפסיכיאטרית, משחק בבובות אינו רק לבדר את הילד או למלא את החלל שבו יכולה האם לבצע את משימותיה, הערך של הצעצוע גדול בהרבה מזה בחיי ילדינו, כי בובה אחת עם הילד שלך מעניק לו ביטחון, ביטחון ויכולת אינטראקציה הרבה יותר גדולה ממה שהעולם עשוי לתת לו כשהוא יגדל באמצעות פורקן, תקשורת, שליטה ברמות החרדה, דחיית פחד ופתרון בעיות

RELATED ARTICLES